Overbelastingsblessure

Overbelastingsblessure

Een beginnende overbelastingsblessure herken je aan zeurderige pijn of stijfheid die in eerste instantie alleen (de ochtend) na een zware training, maar later ook bij aanvang van een training optreedt. Vaak treedt er een fellere pijn op als je op de plaats van de beginnende blessure drukt. In het begin is het nog mogelijk om door deze pijn of stijfheid heen te lopen; dit is echter niet verstandig want de pijn en stijfheid komt altijd terug, maar dan heviger!

Overbelastingsblessure

Heb je een overbelastingsblessure opgelopen, stel jezelf dan de volgende vragen:

  • Heb je de ‘warming-up’, ‘cooling-down’ en brekingsoefeningen consequent uitgevoerd?
  • Ben je niet (te snel) meer kilometers gaan maken of ben je intensiever gaan trainen?
  • Ben je op een heuvelachtig parcours of op een andere ondergrond gaan trainen?
  • Zijn je schoenen aan vervanging toe óf heb je niet de juiste schoenen gekocht óf heb je je nieuw gekochte schoenen niet geleidelijk genoeg ingelopen?

De blessures die bij lopen ontstaan zijn vaak:

  • Knieklachten
  • Scheenbeenirritatie
  • Achillespeesklachten
  • Enkelklachten

Klik hier voor de behandeling van blessures

1 antwoord
  1. Olaf (Woensdaggroep)
    Olaf (Woensdaggroep) zegt:

    Voor mijn hamstring blessure doe ik oefeningen. Met een ervan heb ik onverwacht(korte termijn?) succes. Daarbij moet ik op een tennisbal gaan staan. Dat is even pijnlijk maar het hielp direkt. 🙂

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *